IQMONITOR installeren. CC

    • Offizieller Beitrag

    En hoe doe ik dat , door te kopieren en te plakken ?!

    of door aan te klikken en te slepen.!?

    U kunt het bijvoorbeeld via het toetsenbord invoeren. Het is alleen belangrijk dat het bestandspad correct is, d.w.z. ...qwer... zou er niet moeten zijn. :26.


    ===================


    You can enter it using the keyboard, for example. The only important thing is that the file path is correct, so ...qwer... should not be there.

    Bilder


    • Offizieller Beitrag

    Typ (het bestandspad) met het toetsenbord van de PC.


    =================================


    Type (the file path) with the PC keyboard.


    VCL doet het /of werkt.

    Great! :76:


    • Offizieller Beitrag

    Oké, zoals ik al zei, voor de uitgebreide toepassingen van IQmonitor zou je genoeg informatie moeten vinden in de betreffende post en ik ben geen bewezen expert, sorry. :37:


    ================


    Okay, as I said, for the extensive applications of IQmonitor you should find enough information in the corresponding post and I am not a proven expert, sorry.


  • Mir fällt nur auf, iher schreibt von unterschiedlichen IQMonitor Programmen.

    Das biginnt schon bei den unterschiedlichen Namen, bei der Proversion erst die ini editieren eigene geografische Position und Antenne, sowie im Abschnitt "Parser" die Programmpfade.


    Ik merk net dat je schrijft vanuit verschillende IQMonitor-programma's.

    Dit geldt al voor de verschillende namen, in de Pro-versie bewerk je alleen de ini je eigen geografische positie en antenne, evenals de programmapaden in de sectie "Parser".


    I just notice that you write from different IQMonitor programs.

    This already applies to the different names, in the Pro version first the ini edit with your own geographical position and antenna, as well as the program paths in the "Parser" section.

    Wer nicht die Antennengröße und den ungefähren Standort angibt, postet sinnlos, sofern es um eine Signalerfassung geht.

    If you don't specify the antenna size and the approximate location, posting is useless if it's about signal acquisition.

    • Offizieller Beitrag

    Das konnte man schon bei meiner Version so machen, denke ich... :125:


    Je kunt dat al doen met mijn versie, denk ik. ....


    You could already do that with my version, I think....

    Bilder


    • Offizieller Beitrag

    Ik heb het net snel nog eens geprobeerd met mijn laatst geïnstalleerde (zeker niet de meest up-to-date) versie:

    Huidige feed op 30.5°E 11002 V 2500 (negeer satellietpositie in IQmonitor) wordt weergegeven met VLC, TransEdit en TSReader (ABC 4T2 werkt hier niet meer)...


    I have just quickly tried again with my last installed (certainly not the most recent) version:

    Current feed on 30.5°E 11002 V 2500 (please ignore satellite position in IQmonitor) is displayed with VLC, TransEdit and TSReader (ABC 4T2 no longer works here)...


    Ich habe es gerade schnell nochmals mit meiner zuletzt installierten (sicherlich nicht aktuellsten) Version probiert:

    Aktueller Feed auf 30.5°E 11002 V 2500 (bitte Sat-Position im IQmonitor ignorieren) wird mit VLC, TransEdit, TSReader und MPC-BE dargestellt (ABC 4T2 geht hier nicht mehr)...

    • Offizieller Beitrag

    Hallo Delta Star,


    een snelle gids - speciaal voor jou - de IQmonitor experts moeten dit negeren.


    Kijk naar stap 1-6 en volg de instructies om het "plaatje" te krijgen.


    (0. Start de "IQmonitor.exe")

    1. selecteer uw PC-kaart en druk op "Start".

    2. selecteer (voor u) "KU 10.7-12.75 GHz" en druk op "Apply"

    3. klik op "Spectrum".

    4. als u nu een slot in het spectrum hebt, klikt u met de rechtermuisknop op de getoonde positie.

    4. Klik op "Tune to Frequency".

    Klik op een van de geïnstalleerde spelers, bijvoorbeeld VLC.

    (7. Gedaan!)


    ===========================================


    Hello Delta Star,


    a quick guide -just for you- the IQmonitor experts should ignore this. :175:


    Look at steps 1-6 and follow the instructions to get a "picture".


    (0. Start the "IQmonitor.exe")

    1. Select your PC card and press "Start".

    2. select (for you) "KU 10.7-12.75 GHz" and press "Apply

    3. Click on "Spectrum".

    4. if you now have a lock in the spectrum, click with the right mouse button on the position shown.

    5. Click on "Tune to Frequency".

    6. Click on one of the installed players, for example VLC.

    (7. Done!)


    ============================================


    Hallo Delta Star,


    eine Schnellanweisung -nur für dich- die IQmonitor Experten sollten dies ignorieren.


    Schaue dir die Schritte 1-6 an und folge den Anweisungen, um ein "Bild" zu bekommen.


    (0. Starte die "IQmonitor.exe")

    1. Wähle deine PC Karte aus und drücke danach "Start".

    2. Wähle (bei dir) "KU 10.7-12.75 GHz" aus und drücke "Apply".

    3. Clicke auf "Spectrum".

    4. Wenn du im Spektrum nun einen Lock hast, clicke mit der rechten Maustaste an die gezeigte Stelle.

    5. Clicke "Tune to Frequency".

    6. Clicke auf einen der installierten Player, zum Beispiel VLC.

    (7. Fertig!)

  • Das konnte man schon bei meiner Version so machen, denke ich... :125:


    Je kunt dat al doen met mijn versie, denk ik. ....


    You could already do that with my version, I think....

    Ja, nur dass bei der Pro-Version als Nutzungsrecht der Eintrag von Standort und Antennengröße verpflichtend ist.

    DVB-Inspector wird nicht unterstützt, kann aber manuell gestartet werden und das TS-file analysieren (s. IQMonitor Thread)

    Ein weiterer Unterschied liegt bei der Verwendung der streamreader Versionen.

    ABC 4T2 sollte funktionieren, die neueste Version sogar mit maps; kann aber nicht sagen ob das auch in der Freeware funktioniert.


    @Delta Star:Welke tv-kaart gebruik je en heb je deze ook geselecteerd (linksboven in het programmavenster)?

    Welche TV Karte verwendest du und hast die auch (links oben im Programmfenster) auch ausgewählt?

    Wer nicht die Antennengröße und den ungefähren Standort angibt, postet sinnlos, sofern es um eine Signalerfassung geht.

    If you don't specify the antenna size and the approximate location, posting is useless if it's about signal acquisition.

  • Zou mooi zijn als men ook weet waar je de rest van de programma's kunt vinden die je moet hebben om te downladen via linkjes.Die in (parser) staan.En die werken.Via de uitleg van bijv ; qwer gaat het prima


    mvg

    • Offizieller Beitrag

    Hallo Delta Star,


    Ik zie op je laatste foto dat je "TSReader" al geïnstalleerd hebt. Nu hoef je alleen nog maar het bestandspad voor de "TSReader.exe" in te voeren in de "IQmonitor_2.INI - Editor", zie mijn fotobijlage.


    Ik denk, als VLC, TransEdit en TSReader draaien, je nu kunt beginnen. :74:


    Het IQmonitor programma is zeer uitgebreid. Als u geïnteresseerd bent in iets anders dan "Hoe kijk ik TV met IQmonitor?", moet u zich zeker inlezen in het bijbehorende forum "IQmonitor tool". :14:


    ===================================


    Hello Delta Star,


    In your last picture I can see that you have already installed "TSReader". Now you only have to enter the file path for "TSReader.exe" in the "IQmonitor_2.INI - Editor", see my picture attachment.


    I think, if VLC, TransEdit and TSReader are running, you can start now.


    The IQmonitor programme is very comprehensive. If you are interested in anything else besides "How do I watch TV with IQmonitor?", you should definitely read up on it in the corresponding forum "IQmonitor tool".


    =====================================


    Hallo Delta Star,


    in deinem letzten Bild kann ich sehen, dass du bereits "TSReader" installiert hast. Jetzt musst du nur noch den Dateipfad für die "TSReader.exe" im "IQmonitor_2.INI - Editor" eintragen, siehe mein Bildanhang.


    Ich denke, wenn nun VLC, TransEdit und TSReader bei dir laufen, kannst du nun starten.


    Das Programm IQmonitor ist sehr umfangreich. Wenn dich außer -wie schaue ich mit IQmonitor TV?- noch Weiteres interessiert, solltest du dich unbedingt im entsprechenden Forum "IQmonitor tool" einlesen.

    Bilder


Jetzt mitmachen!

Sie haben noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registrieren Sie sich kostenlos und nehmen Sie an unserer Community teil!